Indien

Sa har i efterhand nar man laser de dar google oversattningarna sa var det val inte sa himla kul. Eller? Det var ju det. Ja. Jaaa, jag ar i Indien, kul. Jag har flyttat in i Joes hus i Mahalla, ett brahmi omrade i Mysore. Vi har himla kul. Sa mycket blir egentligen inte gjort eftersom det regnar en hel del sa vi sitter mest och ljuger. Paul ar ocksa med. Paul ar en hippie utkladd till tuff Londongangster med rolexklocka. Sa vi hittar pa en hel del affarsideer. Igar hade vi bowlingturnering i vart vardagsrum. Vi stallde upp plastflaskor fyllda med vatten som kaglor och anvande kokosnotter som bowlingklot. Joe vann. Jag forlorade.

Det ar intressant vad som hander med manniskor som inte jobbar, har nan TV eller ekonomiska problem. Det blir lite kreativt. 

Jag har hittat min guru, herr Iyengar. Det var karlek vid forsta ogonkastet kan man saga, han skulle aldrig be mig pussa hans fotter. Han ar 84ar, har aldrig kompromissat med traditionerna och avbryter lektionerna da och da for att dra en vits. De ar aldrig roliga att aterge, men det ar roligt nar han sager det. Tex:

En kung bad sin tjanare att finna en man som ar fullstandigt tanklos. Tjanaren sokte i hela varlden och kom tillbaka med en karra fylld med lik. Han hade funnit de enda tanklosa mannen i varlden. 

Hohoho.

Men det ar kul nar han sager det eftersom han fnissar sig dubbelvikt igenom den. Hur som helst sa kanns det annorlunda den har gangen an sist.

Sa vad vi gor ar att vi varje morgon vaknar och vid soluppgangen, runt 6.15 yogar i vindsvaningen i ett dammigt gammalt tempel, samma tempel som Krishnamacharya undervisade Patthabi Jois och herr Iyengar sjalv i. Sa det kanns lite anrikt, for att ta ner det till en akademisk niva sa ni alla kan relatera till det sa kan man kanske jamfora det med att plugga pa Uppsala universitet.

Sen tar vi vespan,  ater massa idli, matar grannungarna med kakor, ljuger lite, ater mer idli, ljuger lite mer, ater idli, ljuger lite. Allt detta avbryts med jamna mellanrum av osannolika handelser och situationer som antagligen bara kunde handa har.

Indien ar hjartat, for sa ar det, det kanner man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0