Rishikesh

Jag tog mig in i bussen och lamnade Varldens tak bakom mig. Alldeles for kallt, alldeles for mycket hebreiska. Nu ar jag i Rishikesh och det ar ocksa vackert vackert. Egentligen har jag knappt varit utanfor dorren an, men det ar mycket yogaprat och folk ser ratt balanserade ut. Sa skont. Sa mycket obalans pa slutet.

Det var hit Beatles akte pa 60 talet, och hamtade inspiration. Jag hade min forsta yogalektion imorse. Hatha yoga. Skittrakigt. Ojojoj. Flummigt. Var yogalarare sjong alla instruktioner pa knackig engelska vimsade omkring med rokelse och uppmanade oss att blundablundablunda. Na, ska det vara sa har jag roligare sjalv.

Har fatt manga rekommendationer om ashram och yogalarare har sa jag ska val borja gallra lite idag. Prova lite olika. Har gjort sa mycket ashtanga nu att det skulle vara kul att prova nat annorlunda, samtidigt sa ar jag ju kar i ashtangan sa det kanske ar battre att utveckla den mera. Om jag kan. De senaste manaderna har jag gjort ratt snabba steg framat sa man kanske skulle ta det lite lugnt. Hungriga Hanna.

Jag tror jag stannar har ett tag. Det ar varmt och soligt. Jag har hittat ett fint guesthouse med utsikt over Gangan.  Det ar bara en manad kvar nu. Har borjat planera en del infor Europa. Inget konkret. Mer bara att det finns i narheten hela tiden. Att jag kan kanna att det pagar ett liv utanfor Indien, bortanfor mig. Kan ni tro mig? Det ar tydligen sant.

Tack Adde for inlagget, det ar lite sa jag diskuterar med mig sjalv har. Jag ar ratt less pa att halla reda pa mig sjalv hela tiden, att aldrig kunna vila i manniskor men samtidigt tanker jag pa hur tom och gra Hotellgatan ser ut fran fonstret och hur ful Ambassaden ar. Hur kunde de gora den sa ful? Vad ar det for ambassad egentligen. Ambassaden for forna Sovjetunionen? Ful. Har en del kontakt med London. Langtar dit, tom till de oranga gatlyktorna over Roman road. Det trodde jag aldrig jag skulle. Det ar ratt fult det med.

Kommentarer
Postat av: Camilla (Storen)

Ni bildar pakt och du utesluter den allra störstes åsikter, gör aldrig det.....jag är visare än du tror. Som en liten djävul sitter jag på din axel och viskar i ditt öra,...påminner om att man aldrig kan fly ifrån sig själv.Storen

2009-03-24 @ 17:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0