For miss Sugiyama in english

I like how the indians look in the morning. When I go home from class, they come out from their houses and their hair is fighting in different directions around the head. Happy to have some time off from the coconut oil. The sarees are not so perfect, wrinkled by sleep. Naked kids, Welcome to India! every morning. Getting the evil eye from the cow across the street. Welcome welcome maddam, whats your good? bad? name?


Yes. The dog died, but fortunately enough I didnt get rabies, thank you Camilla for caring. Would you really go in to a plane to India for me if I got rabies? Good sister. I dont believe you tough.

Tonight, Joe wants to go to Planet X. It's the shittiest indian discoteque you could possibly imagine. I don't think so, but maybe good for the business. The business are very well, thank you. Working, working, flipping, flopping no problem. I stiched a dress by hand. Im impressed, and that would be a good reason for going to the disco. I'm inspired by Hitomi, she stiched a whole yoga bag by hand, and it's really nice. I thought I would get so many things tailored here, but it's too heavy to carry, so until the very end Im just gonna stich stich stiching around. I really have time on my hands.

Today I finnished my pranayamacourse. Mr. Iyengarji sais pranayama is as good as taming a lion. At some point Im gonna do the whole mandala, but I have to stay in the same place for 48 days tough, little bit problem. Like a lioncub growing up in the city, believing it's a cow, the realization comes  when the mama lion returns from the jungle. She sais:
-Look at me, Im the king of animals,
and the baby lions roars and pounces his city friends. Iyengarji style. You don't pay for the apple if you want a pineapple when you go to the market in the morning.  No.

Tomorrow is my birthday. Im gonna buy myself a chocolate cake from Coffee day and go to Lalith Mahal. Full moon tomorrow so no practice. Good times. Conquoring time.






Kommentarer
Postat av: Camilla (storen)

Tro mig Hanna!!!

Jag skulle sätta mig i ett plan till Indien för din skull även för en mindre åkomma än rabies, med det inte sagt att det är utan hjälp av något lugnande.....

Nu är det nära, på fredag händer det....en högtidlig examen i trefaldighetskyrkan, en legitimation. Tror att vi kan få mycket användning av den när du kommer hem och vi får tråkigt, göra operationer och undersökningar, du assisterar och läser instruktioner, learning by doing!

Vi börjar där.

2009-01-10 @ 18:45:54
Postat av: Frida

De varmaste gratulationerna till min vän HANNA! HIP HIP HURRA!! Snart 26 och därmed ett år rikare, egentligen bara ett dygn rikare då du nu är 25 år och 364 dagar gammal. Tänker på dig här hemma och känner mig lugn i själen för det känns och hörs som att du har det bra fint där borta i det heliga landet India. Du får se till att spara upplevelserna på ditt upplevelsekonto och casha ut dem när (om) du känner dig nere. Din blogg är fantastisk och får mig verkligen att längta bort från kyla och (ibland) stress. Det är bra här också emellan åt förstås och det finns massor med saker som uppfyller mig med glädje men ibland har jag bara lust att släppa allt och kasta mig in i något som är helt oförutbestämt och nytt. Ledigheten under jul och nyår har iallafall varit svinans skön och jag känner att jag fyllt på energidepån. Det verkar bli en bra vår med roliga kurser. Jag har nästan glömt bort hur det är att ha föreläsning på föreläsning och däremellan plugg som det brukar i det akademiska livet. Det jag gör nu är så mycket mer lustfyllt.



Ha en riktigt bra födelsedag gullet.



En stor kram och varma gratulationer från Frida

2009-01-10 @ 20:00:59
Postat av: Mamma Maggan

Grattiskramar på födelsedagen!

Önskar du va här och firade hos oss istället för i Indien bland en massa kor o hundar, jag är avundsjuk på dom som får träffa dej varje dag.

Ha en bra födelsedag!

Mamma

2009-01-11 @ 11:37:17
Postat av: Kusin Emma

GRATTIS KusinVitamin!

Hoppas du har det riktigt bra där borta i värmen! Kul att du har en blogg man kan följa och hålla lite koll på vad du gör!

Ha det bra!!!

Många kramar/Emma

2009-01-11 @ 14:20:34
Postat av: Camilla (storen)

Grattis Hanna!!!!

Hoppas att du har en bra dag med mycket kärlek, tårta och vin. Om inte kör vi en repris när du kommer hem. Vi tänker jättemycket på dig och längtar lika mycket.

Kram, kram, kram

2009-01-11 @ 19:36:57
Postat av: miss sugiyama

haha!! you actually wrote my name on blog!!! xxxxx

2009-01-12 @ 23:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0