Antligen Gokarna

Jag och Hitomi tog semisleeperbussen fran Mysore till Murdeshwara.  Jag tror den kallas semisleeper eftersom man sover semi mycket. Inte sa mycket alls faktiskt. Hitomi sov hela vagen. Pa satet bakom mig kraktes en indier ut genom fonstret 1/4 del av resan. Aven om alla coola kids sitter langst bak i bussen, forsvinner glamouren lite om man kraks. Det ar ett faktum. Vi kom fram till Murdeshwara sju pa morgonen och tog fyra olika lokalbussar till var Gokarna. Darifran tog vi en annan lokalbuss till slutstationen vid havet.

Darifran stegade vi ut i 40gradig varme med vara stora ryggsackar och paborjade var djungelvandring over berg och dalar. Efter 1 timme och mycket svett oppnade sig djungeln for havet. Stranden kallas Paradise beach och det ar latt att forsta varfor. Det ar nog tur att det ar sa pass krangligt att ta sig dit, annars skulle nog hela stallet slukas upp av resorts. Att ga langs hela stranden tar hogst 10min och totalt ar vi kanske 50 personer boende. Vi har de klassiska backpackernationaliteterna. Israelerna. Tyskarna. Engelsmannen. Svenskarna. Danskarna. Fransmannen. Japanerna.
Det ar i det stora hela en mycket annorlunda upplevelse an sist da jag bodde pa aum beach, dar jag traffade Mike. Ni vet. Jag vet. Hela herstorien.

Vi har inte el eller rinnande vatten pa plats, sa mycket av dagen far organiseras efter ljuset. Jag och Hitomi taltar, sa oftast vaknar vi nar krakorna har sammantrade runt sju tiden, vrider oss lite, gar upp, forsoker hitta en plats dar sanden ar tillrackligt hard for yoga och tillrackligt langt ifran vattnet. Yogar. Pranayamar. Minglar med havet. Minglar med solen.  Ater fruktsallad med papaya och banan. Syr eller snickrar lite fritt och konstnarligt. Kanske skriver eller ritar. Kanske hittar en bra bok. Badar. Solar. Torkar. Duschar nar campingpersonalen hamtat sotvatten. Ater thali, dricker chai. Umgas lite. Tittar pa solnedgangen. Somnar. Ett litet och stort liv pa samma gang. Jag tror det ar det basta sattet att leva pa. Men alla vet att det bara ar for en liten stund. Att alla fria hippies en dag maste sla av alarmet och ga upp och jobba.


Jag jobbade mycket i Mysore. Tillrackligt for att leva minst en manad har. Bra. Jag ar forresten certifierad yogalarare nu, sa det ar bara att fraga om ni har nagra filosofiska sporsmal. Det sista Iyengarji sa till oss var:

-Thank you for your cooperation. Be happy!

Vi ar glada. Jag ar glad. Bra satt att avsluta nagot. Grattis Camilla forresten!!! Be happy!

Sa idag har jag och Hitomi varit in till Gokarna och handlat lite snacks och tyger som jag ska skicka till Kirsten i Mysore. Snart ska vi springa till bussen och aka tillbaka till stranden igen.

Det ar ratt svart att hora av sig for mig. Min telefon funkar inte pa stranden och vi har inget internet pa mindre an en timmes gangavstand. Vill ni nat kan ni val komma och saga till, men akta er for att ga in pa private property omradet. De har en stor hund som vaktar. Ga upp for den branta stigen pa sidan. Nar du ar uppe pa toppen ser du vattnet, sa folj bara stigen sa hittar du. No problem madam. Everything milega in India.
 
Jag vet inte nar jag kommer hem an, det beror mest pa min ekonomi. Planen ar att vi ska hyra oss ett hus och att jag ska borja jobba tva dagar i veckan pa hippiemarknaden och klippa har i Goa. Om det inte funkar andrar jag om min biljett och aker hem i slutet av mars, funkar det ok aker jag hem i slutet av april, funkar det jattebra sa vet jag inte. Visumet gar ut i maj och man kan bara fornya 3 man nufortiden. Sa vi far se... Saknar manga, manga, men vet hur det ar att sakna Indien och snigellivet sa jag har ingen storre lust att aka tillbaka an. Ni forstar vad jag menar. Be happy.


Kommentarer
Postat av: Emilia

gumman, jag vill komma ner, det låter så härligt. du är i dina bästa vatten där och jag hoppas det funkar så du kan vara kvar så länge du vill! Här hemma regnar det, och är KALLT! vi förlorade vår älskade Leo på julafton och vi har varit såsåså ledsna. Men nu har lilla Ceasar kommit till oss för att göra Ester lite gladare igen, kärlekar kommer och kärlekar går. Så nu är vi samlat antal igen, gubbe, gumma, häst, kisse och kattmamma. Ja, livet är lustigt. Saknar dig, puss

2009-01-29 @ 13:09:09
URL: http://oije.tumblr.com/
Postat av: Mamma Maggan

Det låter som ni har ett underbart liv därborta. Du trivs som fisken i vattnet och det är jag så glad och lycklig för. Mammor mår bra när deras barn mår bra. Fortsätt och ha ett bra o kreativt liv min kära

tills vi hörs igen. Kramar/mamma

2009-01-30 @ 15:04:38
Postat av: Bror

Hola Hotpants, jag mår bra och livet är snällt. Kallt ute men stickade tröjjor och mammma ulltofflor Krossar all kallheti min lya som ligger 24t efter alla värmeväxlingar ute. Har träffat en Kärlek, bra för mig glad i hela kroppen, ovant men underbart. Man kan faktiskt Ta på riktig kärlek, konstigt och galet svindlande. I all fall för mig.

På torsdag åker jag och en kollega Danne till Gbo, det ska bli tokskoj. Ser fram emot skoter, fiska och äta fisk, gott vin och frisk luft och bara tyyyyystnaden och mörkret. Och nej det är inte Danne som är min Kärlek.



Ta hand. Kärlek från din hårt arbetandes men fortfarande lika snygge bror ;) /Adde.

2009-02-01 @ 23:26:59
Postat av: Maria

Hej Hanna!

Jag vet inte hur jag hamnade på din blogg men det var trevlig läsning och du verkar ha det så härligt! Jag ska till Goa om några veckor så om du jobbar där på hippiemarknaden då vore det kul att se någon hemifrån!

Namaste/ Maria Kareliusson från Järvsö.

2009-02-15 @ 22:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0