Indiska parasiter+ Tibetanskt sjukhus= sadar kombination

Ja men jag hade ingen amoba, men jag har fatt parasiter. Sa igar var jag pa det storsta tibetanska sjukhuset i varlden. Ratt intressant upplevelse forutom att jag bara ville klykas.

Ni ar sakert ratt bekanta med tibetanernas situation, att Kina sager att Tibet tillhor dem och att tibetanernas tvingats fly till Indien. Indierna ar ju ett mycket spirituellt oppet folk och har inga problem med att tibetanerna bygger upp buddhistiska tempel och att de flesta restauranger serverar momos istallet for thalis, eller att tibetanerna lockar massvis med turister varje ar. Men nar det kommer till att reparera vagar eller sjukhus vill den indiska regeringen inte hjalpa till, vilket resulterar i vagar som bara kan passeras till fots och sjukhus som ar smutsigare an toaletterna i Stockholms tunnelbana.

Sa efter att ha hangt pa toaletten pa guesthouset i tva dagar tankte jag att det var bast att ga till sjukhuset innan jag blev for sjuk for att kunna ta mig dit. Sa jag gick ner till McLeod Ganj, med cirka 8 toalettpauser i skogen och tog sen en riksha till Dharamsala dar Delek Hospital ligger.

Sjukhuset var fullt med folk och pa plats fanns tva lakare. En tibetansk och en amerikansk volontararbetare. Det finns en toalett pa hela sjukhuset och det enda som finns att tvatta sig med (inget toapapper i Indien) ar en gammal papperskorg fylld med vatten. Det ar inte sa rent, men effektivt.

Jag kom, fick lamna in prover for lab analys, vanta en timme, fick svar och medicin och kunde aka hem. Totalt betalade jag 51rs, vilket ar ca 7 svenska kr.

Igar var inte sa bra dag, men idag kanner jag mig nastan helt frisk. Jag har flyttat ifran Little Italy, med den indiska familjen eftersom mamma Anji borjade komma in i mitt rum och uppmana mig att badda sangen och sopa golvet. Kandes som en onodig situation och nar hon sa att jag inte fick anvanda elen till att laga mat, sa trottnade jag och flyttade upp till min kompis Magda pa Evergreen Cafe.

Jag och Magda virkar, pratar sjukdomar, bakterier, virus, och olika satt man kan do pa och ater angkokta gronsaker. Inte sa tokigt.


Om en vecka kommer jag vara i London, vilket kanns konstigt och roligt. Nar jag var i Mysore dromde jag mardrommar om att jag vaknade upp pa Arlanda flygplats, men det kanns annorlunda nu. Det ska bli kul.

Men jag varnar er, det har varit manga kommentarer pa det senaste om bag in box partyn. Visst jag kommer stalla upp, men jag har inte druckit ett endaste pilledutt alkohol pa 7 man. Forsta. Inte ett enda pilledutt. Man far akta sig for att leva, annars dor man.


Kommentarer
Postat av: jennie

hanna du är för skön! haha inte en enda pillidutt! haha! /puss

2009-04-21 @ 08:54:52
Postat av: camilla (storen)

Lillesyster!!!

Jag struntar gärna i bag in boxen bara vi kör altan ritualen. Rökelser och långa samtal om livet är lika så gott. Jag lääääääännnngggtttar!!!!!!!

2009-04-21 @ 21:36:30
Postat av: Eva

Parasitepisoden låter inte så värst glamourös. Men hej, var glad att du inte hade en amöba i magen. De ska visst vara sjukt svåra att medicinera bort.



Sju månader alltså... galet vad tiden går fort. Ser fram emot att höra dig berätta allt du inte skrivit här om pyssel och klipp, filosofi, paradiset och helvetet, bollywood, hungriga apor osv osv.

2009-04-21 @ 21:59:31
Postat av: Bror

Yo, jag har hittat ett perfekt sommarjobb för dig som du kan hoppa på när du kommer hem. Du får kanske hänga med linsätare, batik-fantaster och kanske t o m övningsköra med traktor. Du hittar garanterat något slags djur du kan stoppa innanför tröjan o majsa runt med. Ärligt talat så är det ett sjukt bra initiativ nedan!



Titta här: http://www.wwoof.se



Jag har en snygg balkong nu ska du veta. Kärlek till dig hoppas allt är gutt. /A

2009-04-27 @ 20:09:30
Postat av: Bror

http://www.wwoof.se



Kanonbra för dig som kan passa på att övningsköra med traktor, äta nyttigt och hänga med batikfantaster. Hoppas allt är bra, kärlek till dig. /A

2009-04-27 @ 20:12:03
Postat av: Bror

nämnde jag http://www.wwoof.se ?

2009-04-27 @ 20:13:07
Postat av: camilla (storen)

Ehhhhh, helt plötsligt är jag mer orolig över lillebror......släng av demens????

Storen:-)

2009-04-27 @ 21:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0