Jag ar the gentle lady

Idag efter att jag gatt hem fran yogan stannade de andra kvar pa sin pranayama klass. Mitt i avbrot Herr Iyengar genom att fraga:
- Im doing an excursion the day after tomorrow to a temple 30min from Mysore, and you, you, you, you and the gentle lady are invited.
och pekade pa Joe, Iza, Paul och Rod. The gentle lady ar jag och resten av klassen blev inte inbjuden.

Sa. Det kommer bli spannande. Han sa at mig to wear a dress, sa jag maste val forsoka hitta nat passande.

Kopte tva fina indian housewife klanningar for nan dag sen, och kande mig som en respectable western woman nar jag satt i damsadel bakom Joe pa hans vespa. Alla pa stan tittade och vinkade nar vi korde forbi och jag tankte att jag verkligen valt ratt outfit for dagen.  Men. Nar jag och Iza var och kopte frukt pa marknaden lite senare, infor var stora svartmanefest kikade vi som hastigast in till Shoaibs sariaffar for att saga hej och ta en kopp chai. Shoaib var som vanligt trevlig och indiskt artig sa:
- Hanna, I really like your way of dressing but actually, are you aware of that you are wearing a nightie?
Helt plotsligt fick min dag en helt ny dimension.

Jag hade pa mig den hela kvallen och kommer att fortsatta anvanda den, men inte pa sondag. Svartmanefesten var forresten himla trevlig. Vi gjorde fruktsallad, bal pa sweetlimejuice, mynta och rom, kopte bakelser fran de muslimska kvarteren och dansade en del. Det blir aldrig sarskilt vilt pa yogifesterna. Men bra kvall hur som helst.

Forresten, ingen terrorism i Mysore. Oroa er inte. Tack for omtanken.

Ok, nagra visa ord fran herr Iyengar:

-You do the surya namaskara every morning to greet the sun, our worlds only visual god. Worship whatever god you like, but first the sun. The other gods are only visual in meditation and dreaming.

Inte sa konstigt att vi lever gudlost hemma, nar till och med solen gommer sig i drommen.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hanna darling! vad du är härlig! så roligt att läsa dina inlägg haha! blir så sugen på att yoga ordentligt... idag ska jag nog baka lussebullar huslig som jag är =)

ha det så gott fina!//kram kram Jennie

2008-12-05 @ 08:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0