Supersoul

Jag har borjat klippa igen. Er som jag alskar vet det hoppas jag, men forsta mig ratt nar jag sager att jag vill leva det har livet alltid. Sa, darfor har jag borjat jobba lite. Klippte tva igar och tjanade pengar for fickan som racker mig en vecka har. Men. Jag och Iza shoppade lite idag sa det racker inte sa langt alls nu. Hur som helst sa kommer jag satta upp lite posters pa olika stallen i Gokulam, och hoppas att jag far lite snurr pa affarerna.

Det kanns helt overkligt att forestalla sig att London, Sverige alla mina hemman existerar samtidigt som den har orientaliska drommen. Jag kanner mig valdigt langt borta fran det just nu. Det har ar hemma nu och jag vet att jag bara varit har tva veckor, men det kanns som mycket langre. Det kanns som all tid som runnit forbi sen jag lamnade Mysore har klippts bort.

Jag har flyttat in i Joes gamla rum idag. Han flyttade till Lakshmipuram forra veckan sa jag har husets lyxrum nu. Bokhylla till och med. Yes, mina bocker ska hyllas.

Jag har bestamt mig for att stanna har i stan tva manader. Gjorde min forsta pranayama klass idag. Ratt coolt.

-The purpose of pranayama is to rise the kundalini. Like fire transforming water into steam that rises towards the sky, air transforms the common soul into the supersoul.

Ratt snurrigt sahar forsta dagen, mycket att halla reda pa. Meeeeeeeen kraftfullt.  

Det ar ratt speciellt att gora asanas varje dag, vi har inga lediga dagar. Kroppen blir stark och hinner aldrig langta efter sovmorgon. Pa full-och nymane ar vi lediga och vi planerar lite lost att aka till Ooty, nasta fullmane. Det ar tydligen vinter med massor av sno dar nu, eftersom det ligger sa hogt upp. Ar val inte sa sugen pa vinter direkt, men det ska vara otroligt vackert och de har nat litet tag som snirklar omkring i bergen som vi blev lite sugna pa. Funderar pa att aka de 4 timmarna dit m motorcyklarna, men det kanske ar lite skonare m bil...?

Ikvall ska Rod bjuda hela ganget pa avskedsmiddag pa Ritz, later sjukt flashigt men ni som vart har vet att Indien inte riktigt haller pa med flash. Det ar mer smuts och bling. Jag gillar smuts och bling.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej rödtotten i fjärran östern! Det är sjukt fint att du trivs och lever det liv du önskar. Att motivera jobb för att vara kvar i det där livet känns helt rätt. Livet hemmavid präglas av en viss stress att hålla ihop tillvaron. Att finna balans mellan skola, umgänge och ekonomi är en talang få unnat. Ibland lyckas jag nå ett tillstånd av total lycka och att leva här och nu, men däremellan är det mycket funderingar kring de olika delarnas värde. Turligt nog får jag nog med träning under skoldagarna vilket är ett stort plus. Julen närmar sig också och det känns på tiden att få ett break. Nyår kommer i år att firas till fjälls med Anto, Vire och co. Helt perfekt att få koppla av med skidåkning och stughäng. Trist att du inte är hemma över jul bara. Den enda riktigt fina högtiden vi brukar ha tillsammans alla bruttor. Annars har man fan lite koll på varandra. Vi har verkligen kommit till en punkt där alla är och verkar i sitt eget. Jag tänker på dig ofta trots att jag skriver dåligt. Det är skönt med bloggen iallafall och så länge jag inte hör någonting annat så tar jag för givet att du mår bra. Puss unt kram

2008-12-04 @ 14:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0