Kliche

Det ar en kliche, men det ar tyvarr sant. Min babaguru ar en snuskgubbe. Ja, jag var sjalv ratt chockad. Jag har ju markt att jag varit lite favoriserad, men forra veckan blev han lite val karvanlig. Oroa er inte, det var ett ganska oskyldigt narmande men tillrackligt for att jag kande mig obekvam nog att inte ga tillbaka. Eller. Jag var hemma tva dagar och var besviken och sur, men kom pa att det kommer bli skitsvart att hitta en ny babaguru som inte ar sexuellt frustrerad.

Indien ar ju ett valdigt organiskt land. Allt far vaxa lite som det vill och korna far komma in i huset om de far plats, men gud forbjude sex. Tank pa gud. Om du tanker pa sex, tank pa gud och alla indier skrapar ihop alla sma slantar och gar till templet och forbereder special puja till gudarna. Ojojoj.

-Let the married couple have the sex, let us think about god sager min babaguru och nyper mig i rumpan och berattar hur han har samma kunskaper som en doktor och gav en little lady chestmassage och att han kan visa lite.

Jag blev ju sur och bestamde mig for att ga och saga at honom. Jag tog med mig Paul, for jag tankte att da kanske jag far lite extra respekt. Aven fast Indien har en kvinnlig ledare sa ar korna lite battre. Paul var nervos, for nar han tog sina filosofiklasser berattade herr Iyengar vad som kan handa om man uppror en yogi: -They gonna burn you with a thousand suns!
 
Sa vi gick in och jag sa at honom och var ratt arg, men han skrattade bara och sa: No no, there is no such thing.

Men jag vet att det var det, men kanske ar det ingen skillnad for honom mellan att nypa mig i kinden eller rumpan. Jag hoppas att det ar sa, for han ar trots detta en bra larare och jag har beslutat mig att stanna en manad till och studera filosofi. Det ar kanske bra, att lara sig att inte ens en helig man kan man tro. Man maste alltid tanka sjalv. Jag maste tanka sjalv. Ingenting far jag lana.

Iallafall. Idag borjade jag gora intermediate series. Antligen. Fyra ar nastan varje dag med primary series. Tank om det var en muta? Nyp i baken mot att fa gora intermediate? Hoppas inte.

Nu ska jag springa pa min forsta filosofiklass. God Jul pa er. Ni finns i mitt huvud.

Kommentarer
Postat av: Jennie

God Jul love!

2008-12-23 @ 15:13:28
Postat av: Mamma Maggan

Tråkigt det som hänt men du är en vinnare trots allt som fortsätter det du påbörjat.

Filosofi är ett underbart outtömligt ämne och jag avvundas dej som får chansen att utöva det nu. Måste ändå förundras över att en 85 årig gubbe fortfarande är så viril och ser så fräsch ut för sin ålder. Är det yogan och religionen som gör det tro?

2008-12-27 @ 14:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0