Bollybellywood

Jahapp tjolahopp, det blev ingen Vipassana. Istallet hittade jag en ny kompis och vi bestamde oss for att ta oss upp till Himalayas topp. Mycket snabbt beslut, mycket ogenomtankt.  Men vi tog oss en 40 timmars resa med bade buss och tag och vi var trotta och vi var framme.

Vi hittade guesthouset dar resesallskapets kompisar bor, och ungefar en kvart efter att vi checkat in kom stora Bollywood teamet och castade dessa 3 gossar att spela statistterroristmilitarer i en actionfilm. Bollywood lovade 1000rs per dag och gratis hotell. Gossarna ropade:
 -6000 per dag, privatchauffor och fri roomservice!
Och fick det.

Sa inte sa tokigt. Fast under denna casting borjade jag kanna att nagot var pa tok. Magen risslades och rasslades. Det kanske racker att saga att jag inte anvande roomservicen en enda gang. 

Sa 3 dagar kollandes pa HBO i lyxiga hotellrummet med Himalaya och hela varlden utanfor. Det ar skittrakigt att vara Bollywood hangaround. Men tur, for nar magen protesterade som mest kom Bollywood doktorn med antibiotika och socker och salt vatten losning. 

Nu ar jag frisk. Det ar sa vackert har att det ar svart att beskriva. Kort kommer. Det ar snokladda berg, turkosa floder, skogar med lovtrad, granar och palmer blandade. Det ar alla arstider och europeiska landskap pa samma gang.  Det ar ocksa skitkallt, men jag har kopt upp mig pa ett storre fleece forrad an jag i hela mitt liv kastat bort, sa det gar bra.

Idag har vi vilat, imorrn ska vi ga upp till en av byarna som ligger uppe i bergen och eventuellt stanna nagra dar. Det ar en hel del hebreiska omkring, faktiskt sa mycket sa det ibland kanns som att mina oron ska ramla av. Sa jag aker nog vidare snart. Kanske till McLeod Ganj, kanske till Rishikesh. All den har kylan dock ger mig lite hemlangtan. Jag borjar kanna mig ratt nojd med mitt resande nu, att det kanske ar dags att bege sig mot Europa igen.  Far se hur det blir.

Mammapappa- Ringer snart, oroa er inte och skriv inte i kommentarena snalla. Snalla.

BrorSyster- Jag saknar er med. Nar ska vi resa ihop?

Kommentarer
Postat av: Storasyster Camilla

Kära lillesyster, jag reser med dig i tankarna varje dag....den viktigaste resan är ju själva livet och det delar vi ju som systrar, för alltid. Sverige är helt underbart nu, solen skiner och det är massor av plus grader på dagarna, snön smälter och det luktar kräks, JA det är vår! Jag väntar och många med mig ......det är dax nu, kom hem!!!!Storen

2009-03-20 @ 19:17:20
Postat av: StoraBroren A

Nej, kom inte hem för fort! Nog för att jag saknar dig och många med mig men Sverige finns kvar. Stanna o res till du kräks, tills du inte vill träffa nya människor, tills du hatar all exotisk mat som finns, till dina öron får eksem av alla konstiga ord som du inte förstår och tills näsan ramlar av pga alla lukter den inte känner igen. Trots att du rest i månader och kanske år (?), väl hemma vet du precis hur man mår...



Jag har köpt ny mössa. Pusselipusspuss (res på dig!).

2009-03-23 @ 19:19:41
URL: http://hemligt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0