Rolex

Idag har jag inforskaffat mig en rolexklocka. Det ar Joes femte vinter har i Mysore och genom aren har han lart kanna Maruthi och hans pappa. Har pratar vi akta indiska streethustlers. De kanner alla vasterlanningar har, men man far passa sig for de ar de storsta skvallertanterna i Mysore. En ny tjej kom till templet forra veckan och berattade varldens rovarhistoria om Joe. Vi skrattade men egentligen var det kanske inte sa kul, eftersom Joe salde sin telefon till dem forra vintern med bilder av honom och ett litet videoklipp med hans tjej som utfor nan slags inbjudande dans. Sa Kara som tjejen heter, visste vem Joe var eftersom hon hort den har historien och fatt se bilder av honom och hans flickvans film. Inte sa bra. Kanske man kan soka pa Joe London girlfriend dancing pa youtube och hitta den. Hmm. Jag vill inte se det. 

Paul iallafall som ar en akta brittisk streethustler, har en akta rolexklocka (egentligen har han tva, men han lamnade guldklockan i London) och nar Maruthi sag den sag han till att skaffa sig en illa kvickt. 

Sa. Isa stod och vantade pa Ishmael utanfor templet igar morse, jag kom precis ut fran yogan och stannade och pratade lite. Under tiden kommer Maruthi upp till oss och fragar efter Joe. Jag berattar att han fortfarande ar inne i templet och kommer ut om en stund. Maruthi hanger kvar och berattar om hastarna pa galoppbanan som fatt malaria. Isa ar nervos eftersom hon ska ut pa dejt och fragar efter tiden. Da avbryter Maruthi sig och sager, 
- Hold on, Im just gonna check my rolex. You see it always takes me time to see what time it is since there are no numbers on it, only dots. So I have to count the dots, hold on.  Han raknar en stund och forklarar att kl ar halv nio.  Ok sager vi. Ishmael kommer, Isa aker, jag gar hem, Maruthi vantar pa Joe.

Sa idag, nar jag, Joe och Paul at frukost sa gav de mig Maruthis klocka. Han hade sagt att jag sett valdigt imponerad ut och ville darfor salja den till mig. Han hade kopt den for ungefar 80.000 rs, vilket ar ca 15.000 kr, men att jag fick satta ett pris sjalv. Joe gav honom 300rs, och jag gav Joe 250rs. Nu ar klockan min. Jag ar harmed agare till en indisk streethustler Rolex.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Maggan

Grattis till Rolexklockan, men jag håller med Maruthi, klockor ska ha siffror inte prickar.Det känns som du är i ditt rätta element i Indialand.

Härligt, härligt men var rädd om din telefon.

Älskar dej! Kram mamma

2008-12-18 @ 15:24:23
Postat av: Frida

Haha. Du fyndar. Du skriver här och det räcker bra för mig att veta att du mår fint och har det bra. Salsan är no Big Deal, vi dansar och övar till vår eximination som vi har efter jul. Trots att greken Nikos är den som kan bäst har jag även bidragit till redovisningen med mina nyinhämtade kunskaper från Cuba. No fucking joke, jag har lärt mig att svänga höfterna á la salsa style. Idag har vi på eget bevåg utövat curling vilket gav mersmak!! Annars ganska lugnt, förutom klassfest i tisdags som slutade med att vi stal en dörrkrans från Elins granne. Efterhand kändes det mindre bra och den lämnades tillbaks. Ante var här förra helgen också och vi hade middag hos mig. Vi bjöd över G, Olle, jakob och hans tjej och det hela var trevligt tills kaffet serverades då jag blev tvungen att lämna sällskapet av mer eller mindre betydelsefulla skäl ;)) (Ante hade fått någon hang-up på wiskey sour och vi började långt innan middagen stod redo så därav frånfället). De andra hade kul iallafall och Olle drog med gänget till orange. PUSSSSSSSS

2008-12-18 @ 18:57:03
Postat av: Emilie

åhh jag och london saknar dig hanna, men du verkar ha det jätte bra borta indien och jag är avundsjuk :)själv åker hem jag hem till gävle imorgon. puss på dig!

2008-12-20 @ 11:55:56
URL: http://backtothebigcity.blogg.se/
Postat av: Emilie

min kommentar förvann... åh så bra du verkar ha det där borta. men jag och london saknar dig väldigt mycket :) men jag är jävligt avundsjuk också. ta hand om dig nu och ha en bra indisk jul, själv åker jag hem till gävle imorgon. puss puss

2008-12-20 @ 11:59:25
URL: http://backtothebigcity.blogg.se/
Postat av: Emilie

nej min kommentar försvann visst inte haha..

2008-12-20 @ 12:00:23
URL: http://backtothebigcity.blogg.se/
Postat av: Jörgen

Haha. Vilken underbar liten historia. Jag ska gräva fram lite varför du är så långt bort från oss andra dödliga.



Frida: Skaffa en egen blogg istället för att skriva i andras!

2008-12-23 @ 10:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0