Gott nytt ar!

Nyaret firades japansk tid, eftersom festsallskapets majoritet utgjordes av japaner. Halv nio indisk tid med en sjuhelvetesfyrverkeri fran min terass. Jag var ratt saker pa att jag snart skulle sta bostadslos, eftersom de inte firar nyar sa mycket har men nar jag traffade min landlord dan darpa sa hon happy new year + vickade pa huvudet + sag lite besvarad ut = ok ok ok, no problem maddam, hello what you want?
 
Dan darpa skulle jag och Hitomi aka upp pa Chaimundi Hill for att se arets forsta soluppgang, men vi var lite sent ute sa arets forsta soluppgang upplevdes pa templets terass tillsammans med massormassormassor av duvor. Nar solen var uppe gick vi in och inledde aret med att yoga. Bra start.
 
Det borjar bli riktigt hett har nu. Jag klagar inte, for det ar det basta av varldar men jag saknar havet. Snart bar det av till Goa, planen ar att jag och Hitomi ska hyra oss ett hus i Anjuna.  Det betyder ju tyvarr ocksa att saga hejda, sa ikvall ska vi ha avskedsfest for Isa, Paul och Shin. Sorgligt, men dessa sma vanskaper som man hittar pa resan ar speciella eftersom de aldrig avslutas utan lindas in som mumier i kroppen, konserverade i Mysoresol.
 
Traffade forresten Maruthis pappa utanfor templet haromdan, han har rakat av sig haret och skaffat sig en kanadensisk kompis. Han sa:
- I heard you bought the rolex from Maruthi.
Yes, sa jag. It's a nice watch.
-It's really a bargain you know. 250rs for a Rolex.
- I know, sa jag.
- But really, Im sorry to tell you this, you know it's a fake Rolex, na?
-Yes, sa jag.
-No problem, because you can see the time on it.
No problem.

Det ligger en halvdod hund pa stora vagen pa vag till templet. Vi har forsokt mata den och ge den vatten, men den vill inget mer och den bloder fran rumpan. Vi har diskuterat om vi skulle ta den till en veterinar, men det ar en gatuhund och den ar inte tam sa vi ar radd att den kommer forsoka bita oss om vi plockar upp den. Jag blev biten av en hundvalp, Tompi forra veckan. Sa... Om jag inte skriver pa ett tag har jag fatt rabies. Ja, hursomhelst sa har jag daligt samvete for den har hunden, for man kan se att den verkligen plagas. Men de avlivar ju inte direkt djur har. Jag pratade med en indisk dam igar, och hon tyckte att det var bra for att den skulle fa aterfodas som nat finare i nasta liv. Till exempel en ko. Kanske. Hoppas.

Kommentarer
Postat av: Camilla (storen)

Här är riktigt kallt, imorse visade termometern minus 27grader. Påpälsad upp till öronen åkte jag till Bollnäs för sluttenta....och vet du, jag känner att det gick bra! Kanske åker jag och räddar den där hunden och tar med rabies vaccin till dig efter min examen, å vet du kanske passar jag på att köpa en Rolex oxå när jag ändå är där!!!

2009-01-05 @ 18:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0