Pank

Hej, nu har jag snart varit har i tre veckor och mitt visakort har slutat funka. Ratt pissigt men intressant. Det har betyder att alla pengar jag behover maste jag jobba in. Har jobbat ihop nog till hyran idag och jag kanner mig lite upphetsad over hela situationen, antagligen for att ett liv pa gatorna i Mysore inte hotar. Det varsta som kan handa ar att jag far lana pengar av nan tills kortet borjar funka igen.

Pa torsdag ar det fullmane och det ska bli sa skont att vara ledig en dag. 14dagars oavbrutna asana tar mer pa kroppen an man tror. Vi pratade om att aka till Ooty, men jag vill bara sova. Ooty far bli ett senare projekt. Det har pratats om att det kommer bli fest pa onsdag kvall, dar folk kanske t o m dricker alkohol. Det ni! Rapporterar om det inte ar en illusion.

For ovrigt ar Indien vackert, vackert, vackert. Mjuka sammetsogon och leende vita tander i varje horn, kvinnor som dansar fram i rosa paljettbestrodda saris pa arbetsplatserna med 15kg stenkross i korgar pa huvudet, man i stora turbaner sovandes pa trottoaren, att vakna till Allah akhbar sanger kl 5.00 pa morgonen som sjungs precis sa att man anar att de precis genomgatt kastrering, barn som hangivet sjunger mantran varje dag i templet mitt emot, att laga omelett och inse att i agget du precis klackt innehaller en dod kyckling, att bjuda alla sina kompisar pa stor middag och betala 40kr, att varje dag pa vag till frukost stiga av vagen for att en gulmalad ko blockerar den, att kopa kokosnotter av killen med varldens snyggaste Iron Maiden T shirt, att aka till de muslimska kvarteren for att kopa kakor och bli erbjuden lim av gatubarn som har ett skarp  dar skarpspannet bestar av ett dollar tecken som man kan snurra pa + se en man med stort plakat pa magen som sager

I
Should
Love
All
Men  

+ 200 poliser patrullerar omradet pa jakt efter bomber, att somna i solen pa taket, att lamna in smutstvatt och fa tillbaka den med nya flackar. Kom, kom, kom! Ni missar det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0